Köszöntelek gasztro oldalamon!

Sok szeretettel köszöntelek gasztro oldalamon!


Az életet nem csak élni, hanem élvezni is kell: nem csak azért főzünk, eszünk, hogy ne legyünk éhesek! Szeretek változatosan, bőségesen főzni úgy, hogy mindenki örömét lelje benne: aki főzi, és az is, aki eszik belőle.

Szeretek élni, szeretek főzni, szeretem a szeretteimet jóllakatni , és ebben a gasztro blogban megmutatom, hogyan lehet ezt bárkinek utánam csinálni.
Kezdő és tapasztalt konyhatündéreknek egyaránt ötletek és receptek. A legtöbb receptet anyukámtól, nagymamámtól tanultam.
Remélem, hogy lesz, amit kipróbáltok ti is és sok örömötök telik majd az ételek elkészítésében és a siker sem marad el!

2016. április 6., szerda

Hússal töltött gombafejek salátával




Remek és gyorsan elkészíthető, ízletes vendégváró fogás!
Ráadásul könnyű elkészíteni, így kezdőknek is ajánlott. Sokféle köret illik hozzá. Ha nem vigyázunk a kalóriákra, akkor akár hasáb burgonyával is tálalható. Én most egyszerű salátát választottam hozzá, mi így szeretjük a legjobban.
Íme a receptem:

Hozzávalók 4 főre:

  • 16 db közepes méretű csiperke gomba
  • 1 db vöröshagyma
  • 3 ek olaj
  • 40 dkg darált hús (csirke vagy sertés)
  • 1 pohár (140 g) tejföl
  • 10 dkg trappista sajt
  • só-, bors-, ételízesítő ízlés szerint
  • 1 ek őrölt fűszerpaprika


Elkészítés:

Az apróra vágott vöröshagymát az olajon üvegesre pároljuk. Hozzáadjuk a darált húst és fehéredésig pirítjuk. Ízesítjük sóval, borssal, ételízesítővel és a fűszerpaprikával. Egy kevés vizet (kb. 1 dl) adunk hozzá és kb. 15 percig pároljuk. Közben a gombákat megtisztítjuk, kiszedjük a tönkjét és sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük őket. A gombákat megtöltjük a darált húsos masszával és mindegyik tetejére egy teáskanálnyi tejfölt teszünk, majd beborítjuk reszelt sajttal.



A sütőt 180 fokra előmelegítjük. Kb. 15 percig légkeveréses fokozaton sütöttem, majd 200 fokon alsó-felső sütésen még 10 percet. De mindenkinek a saját sütőjét ismerve kell a sütési időt megállapítania. Bármilyen körettel finom, burgonyapürével, hasábburgonyával  vagy akár rizzsel. Most én egy könnyű balzsamecet krémmel meglocsolt salátával tálaltam.

Tipp: a gomba szárát fel szoktam aprítani és reggelire felhasználom a tojásrántottába.




További saját receptek | alacsony kalória tartalmú ételek | gomba

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése