Köszöntelek gasztro oldalamon!

Sok szeretettel köszöntelek gasztro oldalamon!


Az életet nem csak élni, hanem élvezni is kell: nem csak azért főzünk, eszünk, hogy ne legyünk éhesek! Szeretek változatosan, bőségesen főzni úgy, hogy mindenki örömét lelje benne: aki főzi, és az is, aki eszik belőle.

Szeretek élni, szeretek főzni, szeretem a szeretteimet jóllakatni , és ebben a gasztro blogban megmutatom, hogyan lehet ezt bárkinek utánam csinálni.
Kezdő és tapasztalt konyhatündéreknek egyaránt ötletek és receptek. A legtöbb receptet anyukámtól, nagymamámtól tanultam.
Remélem, hogy lesz, amit kipróbáltok ti is és sok örömötök telik majd az ételek elkészítésében és a siker sem marad el!

2014. július 19., szombat

Szezámmagos kínai csirke



A kínai büfék egyik közkedvelt étele. 
Többek között az én rossz-evő fiamnak is ez a kedvence a kínaiban. Pontosan ezért kezdtem el én is kísérletezgetni vele otthon. Szerintem a végeredmény egy kellemes, pikáns, csirke étel, ami nem tocsog az olajban, mint a legtöbb kifőzdében. És az "i"-re a pont az, hogy nekem is az egyik kedvencem lett.

Hozzávalók 4 főre:

Bundához:
  • 60-70 dkg csirkemell
  • 2 db tojás
  • 12 ek liszt
  • 2 ek olaj
  • 6 ek étkezési keményítő
  • csipet só
  • 3 kk sütőpor
  • kb. 0,5 dl víz
Mázhoz:
  • kb. 6 ek ketchup
  • 1-2 mk Erős Pista
  • 7 ek méz
  • 6 ek szezámmag
  • 1 mk ecet
Sütéshez:

  • min. 0,5 L olaj (ez függ a serpenyő méretétől, valamint attól, hogy mennyi húst szeretnénk egyszerre kisütni)


Elkészítés:

A megtisztított csirkemellet felkockázzuk.
Egy tálba beletesszük a hozzávalókat: lisztet, keményítőt, sót, tojást, olajat, sütőport és a vizet. Ezekből az alapanyagokból sűrű masszát készítünk, majd több adagban beleforgatjuk a húst. A szezámmagot száraz serpenyőben kicsit megpirítjuk. Ezután elkészítjük a mázat is: a ketchupot, Erős Pistát, mézet, ecetet és a szezámmagot elkeverjük. Mindenképpen érdemes kóstolgatni! A lényeg, hogy a picit édes, picit savanykás, picit csípős íz együtt domináljon.
A húst bő, forró olajban serpenyőben aranybarnára sütjük.
Ahogy kivesszük az elkészült húst, papírtörlőre tesszük, hogy a felesleges olaj lecsepegjen.
Ezután rögtön, még forrón beleforgatjuk a mázba, majd tálra szedjük és tetszőleges körettel tálaljuk. 
Nálam most kukoricás rizs volt mellé.

Tipp: mindenképpen ajánlom a húsnak a serpenyőben, és több adagban történő kisütését. Én korábban pórul jártam, mert fritőzben sütöttem a gyorsaság és a kényelmem miatt, de az egész a rácsokba ragadt. Ezután az étel pedig a szemetesben landolt, majdnem a fritőzzel együtt, olyan mérges voltam. A takarítás hosszadalmasabb volt a főzésnél is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése