Köszöntelek gasztro oldalamon!

Sok szeretettel köszöntelek gasztro oldalamon!


Az életet nem csak élni, hanem élvezni is kell: nem csak azért főzünk, eszünk, hogy ne legyünk éhesek! Szeretek változatosan, bőségesen főzni úgy, hogy mindenki örömét lelje benne: aki főzi, és az is, aki eszik belőle.

Szeretek élni, szeretek főzni, szeretem a szeretteimet jóllakatni , és ebben a gasztro blogban megmutatom, hogyan lehet ezt bárkinek utánam csinálni.
Kezdő és tapasztalt konyhatündéreknek egyaránt ötletek és receptek. A legtöbb receptet anyukámtól, nagymamámtól tanultam.
Remélem, hogy lesz, amit kipróbáltok ti is és sok örömötök telik majd az ételek elkészítésében és a siker sem marad el!

2014. október 12., vasárnap

Kakaós muffin fehér csokoládés mascarponés kalappal



A muffinokról köztudott - jó példa erre a mostani receptem is -, hogy a készre sütött muffin különféle krémekkel tölthető, és cukormázzal vagy tejszínhabbal is díszíthető.
Ez a muffin a kakaós muffinnak egy tejszínhabos, fehér csokoládés, mascarponés krém-kalappal díszített változata. 
Mennyei! 
Ráadásul, ha nem lenne elég az élvezetekből, én még olvasztott étcsokoládéval is meglocsoltam.
A főztömet illetve, amit sütök, nem nekem kell dicsérnem, remélem megteszitek helyettem majd ti :), mert biztos vagyok benne, hogy ez a sütemény annyira finom, hogy minden elismerést kiérdemel.

Hozzávalók a tejszínhabos, fehér csokoládés, mascarponés kalapokhoz (12 muffinhoz):

  • 250 g mascarpone
  • 2 dl tejszín
  • 2 evőkanál porcukor
  • 100 g fehér csokoládé
  • 50 g étcsokoládé


Elkészítés:
A krémhez a mascarponét habosra keverjük a porcukorral, majd a habtejszínt hozzáöntjük, és kemény habbá verjük.
Tegyük hűtőbe. A fehér csokoládét vízgőz felett felolvasztjuk, langyosra hűtjük és ezután a mascarponés krémhez adjuk.
Kb. fél órára a hűtőbe tesszük, hogy együtt még jobban lehűljön. Ezután habzsákból bőségesen nyomunk a sütemények tetejére a krémből (ha esetleg maradna, akkor tálkában a süti mellé kínálhatjuk a krémet, kárba veszni nem fog).
Az étcsokoládét szintén vízgőz felett felolvasztjuk és díszítjük vele a muffinok habos tetejét.




További muffin receptek | sütemények

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése