Köszöntelek gasztro oldalamon!

Sok szeretettel köszöntelek gasztro oldalamon!


Az életet nem csak élni, hanem élvezni is kell: nem csak azért főzünk, eszünk, hogy ne legyünk éhesek! Szeretek változatosan, bőségesen főzni úgy, hogy mindenki örömét lelje benne: aki főzi, és az is, aki eszik belőle.

Szeretek élni, szeretek főzni, szeretem a szeretteimet jóllakatni , és ebben a gasztro blogban megmutatom, hogyan lehet ezt bárkinek utánam csinálni.
Kezdő és tapasztalt konyhatündéreknek egyaránt ötletek és receptek. A legtöbb receptet anyukámtól, nagymamámtól tanultam.
Remélem, hogy lesz, amit kipróbáltok ti is és sok örömötök telik majd az ételek elkészítésében és a siker sem marad el!

2014. október 8., szerda

Sütőtök krémleves




Most úgy döntöttem, hogy "tök jó" napom lesz! :)
Ezt azzal indítanám, hogy újra főzök egy isteni sütőtök krémlevest!
Már minden üzlet kirakatából mosolyognak, vagy éppen vicsorognak ránk a kisebb-nagyobb Halloween tökök :). 
Ez az "ünnep" nem nagyon elterjedt nálunk, de mint minden más egyéb is, észrevétlenül bekúszott az életünkbe, ilyen vagy olyan formában. Engem legfőképpen gasztronómiailag "mozgat meg" egyértelműen a sütőtök. Ilyenkor ősszel, majd télen szívesen készítem. Az október elejétől fillérekért beszerezhető sütőtök, nagyszerű, egészséges alapanyag, végtelenül változatosan elkészíthetjük: az egyszerű sült töktől kezdve, a sütőtök krémlevesen át, a sütőtökös pitéig akár, valamint nagyon egyedi sült köret is készíthető belőle.
Indítsuk a "tök szezont" ezzel a klasszikus, fincsi levessel:

Hozzávalók 4-5 főre:

  • 1 kg sütőtök
  • 1 db vöröshagyma
  • 1 db alma
  • 1 db burgonya
  • fél narancs leve
  • 2 ek méz
  • 1,5 l zöldségleves
  • só-, bors-, szerecsendió ízlés szerint
  • 1 tk kakukkfű
  • 5 dkg vaj
  • 1,5 dl tejszín
Tálaláshoz:
  • tökmag
  • tökmagolaj


Elkészítés:

A sütőtököt megtisztítjuk, először félbevágjuk, majd kikaparjuk a magját és nagyobb darabokra aprítjuk. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 1 óra alatt megsütjük. (Most előző este megsütöttem és másnap már csak a hűtőből kivettem a sült tök-húst.) Az apróra vágott hagymát a vajjal együtt egy fazékba tesszük, puhára pároljuk, kakukkfűvel megszórjuk és rátesszük a mézet. Kicsit karamellizáljuk, majd felöntjük a zöldséglevessel. A burgonyát és az almát kockára vágjuk, és a leveshez adjuk. Amikor a burgonya megpuhult, hozzáadjuk a tök kikapart húsát. Egyet forralunk rajta, majd a tűzről félrehúzzuk. Botmixerrel pürésítjük, ízesítjük sóval, borssal, szerecsendióval és a narancs levével. Újraforraljuk és óvatosan a tejszínt is hozzákeverjük. Forrón tányérokba adagoljuk és a tetejét meglocsoljuk kevés tejszínnel és tökmagolajjal, valamint pirított tökmaggal megszórjuk.

Tipp

  • Régen a zöldséglevesben főztem a sütőtököt, így sokkal gyorsabb. hamarabb elkészül! Viszont, óriási az ízkülönbség, hogy sült vagy főtt állapotban használjuk a tököt. A sütés által édesebb, koncentráltabb íze lesz! Ma már csak így készítem.
  • Évekkel ezelőtt mikor először készítettem ezt a levest, nem vásároltam meg a tálaláshoz a tökmagolajat. Őszintén megmondom, sajnáltam rá a pénzt, de amióta így kipróbáltam biztosan állítom, hogy hiba volt! Próbáljátok ki ti is ebben a formában, csak így lehet tökéletes, fergeteges ízt ad neki.





További krémlevesek | levesek | hús nélküli ételek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése