Köszöntelek gasztro oldalamon!

Sok szeretettel köszöntelek gasztro oldalamon!


Az életet nem csak élni, hanem élvezni is kell: nem csak azért főzünk, eszünk, hogy ne legyünk éhesek! Szeretek változatosan, bőségesen főzni úgy, hogy mindenki örömét lelje benne: aki főzi, és az is, aki eszik belőle.

Szeretek élni, szeretek főzni, szeretem a szeretteimet jóllakatni , és ebben a gasztro blogban megmutatom, hogyan lehet ezt bárkinek utánam csinálni.
Kezdő és tapasztalt konyhatündéreknek egyaránt ötletek és receptek. A legtöbb receptet anyukámtól, nagymamámtól tanultam.
Remélem, hogy lesz, amit kipróbáltok ti is és sok örömötök telik majd az ételek elkészítésében és a siker sem marad el!

2015. február 13., péntek

Csokis brownie



Eredeti nevén chocholate brownie, vagyis csokis brownie (ejtsd: bráuni), egy amerikai édesség. Ahogy én is, lehet fagyival és forró gyümölcsszósszal tálalni. Ez akkor lehet jó ötlet például, ha el akarod kápráztatni a vendégeidet :).
Már régóta nem készítettem ezt a sütit, de mivel most a barátnőimet vártam a névnapomra, külön kívánság volt, így nem mondhattam nemet :).
Amúgy pedig ez egy kézbe fogható sütemény, akár uzsonnás dobozba csomagolható "csokibomba", ami puhább és krémesebb mint egy átlagos dobos, vagy csokitorta a cukrászdában. Az elkészítése rendkívül egyszerű és nem igényel sok időt! A sütési időre kell nagyon figyelni és érdemes a jó minőségű étcsokit megvásárolni hozzá.
A brownie sokféleképpen készíthető, nehéz a választás, mert mindegyik szuper finom, szaftos, puha, csokis sütemény.
Íme egy változat:

Hozzávalók:
(ebből a mennyiségből nekem 9 kocka - adag - jutott)

  • 20 dkg étcsokoládé (minimum 70%-os)
  • 25 dkg vaj
  • 35 dkg cukor
  • 1 tk sütőpor
  • 80 g holland kakaópor
  • 65 g liszt
  • 4 tojás
Erdei gyümölcs szószhoz:

  • 40 dkg erdei gyümölcs (lehet mirelit is)
    (málna, fekete szeder, piros- és fekete ribizli)
  • 1 ek méz
  • 2 ek édes vörösbor
  • 1 tk étkezési keményítő
  • 0,5 dl tejszín


Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Egy tálba szitáljuk a lisztet, kakaóport és a sütőport, majd a cukrot is hozzáadjuk. Egy nagyobb edényben, gőzfürdő felett, folyamatos keverés mellett megolvasztjuk a csokit és a vajat. Szép, fényes krémet kapunk. Majd hozzákeverjük a száraz anyagokat: cukrot, lisztet, sütőport és a kakaót. A tojásokat egyenként hozzáadjuk és teljesen elkeverjük a csokis masszában. Ha ezzel is megvagyunk, akkor egy csodálatosan csillogó krémet kapunk. Sütőpapírral kibélelünk egy kb. 18 x 25 cm-es és kb. 4-5 cm magas tepsit, majd belesimítjuk a krémet.
Most következik a brownie titka: az igazán jó brownie a sütésen múlik és könnyen elrontható!
Ez az a süti, amit semmiképpen sem szabad teljesen átsütni! A sütési idő függ a sütőtől és a süti magasságától is. A magasabb változatnak kb. 35 perc kell, a vékonyabbnak a 25 perc is elég! A jó brownienak a teteje picit száraz, repedezett, de belül a villára még rátapad a csokis massza. A belseje ilyenkor még kissé folyékony. Érdemes próbálkozni, lehet elsőre nem sikerül tökéletesre eltalálni. Amikor megsült, kivesszük a sütőből és a tepsiben hűlni hagyjuk.


Ezután óvatosan egy deszkán tetszőleges méretűre kockázzuk fel.
Én hideg vanília fagylalttal és forró erdei gyümölcsszósszal tálaltam.
(Magában is nagyon finom, de nekem egy kicsit tömény ez a sütemény. Éppen ezért javaslom, hogy próbáld ki ebben a formában is, ahogy én tálaltam, mert a hideg fagyi és a kissé savanykás gyümölcsszósz, nagyon jól ellensúlyozza ezt.)

Erdei gyümölcsszósz elkészítése:

A mirelit gyümölcsöt szobahőmérsékleten hagyjuk kicsit kiengedni, majd egy fazékban lassú tűzön egy evőkanál mézzel főzni kezdjük. (Aki édesebben szereti, több mézet is tehet bele.) A vörösbort is hozzáadjuk és néhány perc forralás után a tejszínnel és az étkezési keményítővel behabarjuk. (Nem kell túlfőzni, 5-10 perc alatt készen van a gyümölcsszósz.)


További sütemények | nemzetek ételei

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése