Köszöntelek gasztro oldalamon!

Sok szeretettel köszöntelek gasztro oldalamon!


Az életet nem csak élni, hanem élvezni is kell: nem csak azért főzünk, eszünk, hogy ne legyünk éhesek! Szeretek változatosan, bőségesen főzni úgy, hogy mindenki örömét lelje benne: aki főzi, és az is, aki eszik belőle.

Szeretek élni, szeretek főzni, szeretem a szeretteimet jóllakatni , és ebben a gasztro blogban megmutatom, hogyan lehet ezt bárkinek utánam csinálni.
Kezdő és tapasztalt konyhatündéreknek egyaránt ötletek és receptek. A legtöbb receptet anyukámtól, nagymamámtól tanultam.
Remélem, hogy lesz, amit kipróbáltok ti is és sok örömötök telik majd az ételek elkészítésében és a siker sem marad el!

2015. november 1., vasárnap

Grillezett répa, cukkini, kukorica



Hogy miért éppen ez a három zöldség?
A válasz egyszerű, éppen ezt találtam a hűtőben és mivel könnyű köretre vágytam, gondoltam egy kis fűszerezéssel gyorsan megoldhatom a feladatot :). 
A grillezett zöldségek fogyasztása egy remek és gyors megoldás ahhoz, hogy a napi vitamin bevitelünket növeljük, a derékbőségünket viszont csökkentsük. Ráadásul roppant egyszerűen és változatosan elkészíthető, még kezdők számára sem kihívás. Szeretem még grillezni a padlizsánt, a paradicsomot, a lilahagymát, a gombát, a spárgát, a kaliforniai és a kápia paprikát stb. A grillezett zöldségeket többféleképpen lehet elkészíteni - a szabadban (faszenes, vagy lávaköves grillsütőn) és a konyhában, grill alatt a sütőben, vagy a grillserpenyőben.
Én most az utóbbit használtam, íme:

Hozzávalók 4 főre:

  • 4 db sárgarépa
  • 2 db salátacukkini
  • 2 cső kukorica
  • 4-5 ek olivaolaj
  • só-, bors-, Maggi Ízvarás ételízesítő ízlés szerint


Elkészítés:

A kukoricákat megfőzzük és félbevágjuk. A sárgarépát és a cukkinit megmossuk,  a répát meghámozzuk. Mindkét zöldséget vékonyan, hosszában felszeleteljük. Egy tányérra vagy tálcára sorakoztatjuk őket. Majd fűszerezzük ízlés szerint: sóval, borssal és az ételízesítővel. Olivaolajjal meglocsoljuk. Kevés ideig pihentetjük, majd egy grillserpenyőben megsütjük a zöldségcsíkokat és a kukoricát is. Nálunk ez köret szokott lenni, hal vagy hús mellé, a zöldségeket mindig változatom, éppen mit kívánunk meg, vagy éppen mit találok otthon. :)







További köretek | hús nélküli ételek | alacsony kalória tartalmú ételek | zöldséges ételek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése