Köszöntelek gasztro oldalamon!

Sok szeretettel köszöntelek gasztro oldalamon!


Az életet nem csak élni, hanem élvezni is kell: nem csak azért főzünk, eszünk, hogy ne legyünk éhesek! Szeretek változatosan, bőségesen főzni úgy, hogy mindenki örömét lelje benne: aki főzi, és az is, aki eszik belőle.

Szeretek élni, szeretek főzni, szeretem a szeretteimet jóllakatni , és ebben a gasztro blogban megmutatom, hogyan lehet ezt bárkinek utánam csinálni.
Kezdő és tapasztalt konyhatündéreknek egyaránt ötletek és receptek. A legtöbb receptet anyukámtól, nagymamámtól tanultam.
Remélem, hogy lesz, amit kipróbáltok ti is és sok örömötök telik majd az ételek elkészítésében és a siker sem marad el!

2015. november 17., kedd

Károlyi saláta




Még középiskolás koromban, amikor felkerültem Veresegyházról Budapestre, előszeretettel látogattam az akkoriban oly népszerű salátabárokat. (Ha jól emlékszem Micimackó volt a neve és városszerte sok helyen megtalálható volt.)  Iskola után sokszor ebédeltem ezeken a helyeken a barátnőimmel. Már akkor  is nagyon kedveltem a különféle salátákat. Sajnos a nem éppen egészséges majonézes saláták a kedvenceim mind a mai napig. Abban az időben ezekben a salátabárokban lehetett kapni a Károlyi salátát. Aztán mostanra valahogy eltűnt ez a nagyon finom saláta. Örültem mikor ismét ráakadtam a neten, és gyorsan el is készítettem. Néhány majonézes alapú salátát már megosztottam veletek, most jöjjön ez a legújabb: a burgonyasaláta és a tojássaláta felturbózott változata.
Íme a Károlyi saláta:

Hozzávalók 4 főre:

  • 30 dkg burgonya
  • 4 db tojás
  • 3 db csemegeuborka
  • 1 db lilahagyma
  • 1 db tv paprika
  • 1 kis pohár tejföl (150 g)
  • 1 kk mustár
  • só-, bors ízlés szerint
  • majonéz (3 db tojásból)


Elkészítés:

A héjában főtt burgonyát megtisztítjuk, kockákra vágjuk. Hozzáadjuk a kicsumázott, félkarikára vágott paprikát, a vékony karikára vágott uborkát és a szintén felkarikázott főtt tojást is.
A lilahagymát vékonyan szeleteljük fel és adjuk a többi hozzávalóhoz. A tojássárgákból készítsük el a házi majonézt, amikor elkészült, a tejfölt keverjük hozzá. Kóstoljuk meg, ha szükséges ízesítsük még sóval, borssal, mustárral. A Károlyi saláta alapanyagaira öntsük a mártást, óvatosan forgassuk össze és hűtőbe tegyük néhány órára. Fogyaszthatjuk salátaként, valamint sültek, halak mellé kiváló köret lehet.




További saláták | előételek | hús nélküli ételek | köretek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése