Köszöntelek gasztro oldalamon!

Sok szeretettel köszöntelek gasztro oldalamon!


Az életet nem csak élni, hanem élvezni is kell: nem csak azért főzünk, eszünk, hogy ne legyünk éhesek! Szeretek változatosan, bőségesen főzni úgy, hogy mindenki örömét lelje benne: aki főzi, és az is, aki eszik belőle.

Szeretek élni, szeretek főzni, szeretem a szeretteimet jóllakatni , és ebben a gasztro blogban megmutatom, hogyan lehet ezt bárkinek utánam csinálni.
Kezdő és tapasztalt konyhatündéreknek egyaránt ötletek és receptek. A legtöbb receptet anyukámtól, nagymamámtól tanultam.
Remélem, hogy lesz, amit kipróbáltok ti is és sok örömötök telik majd az ételek elkészítésében és a siker sem marad el!

2016. március 19., szombat

Töltött csirkecomb zöldségekkel, baconös sajtos burgonyapürével




Mivel én nem szeretem a belsőségeket, így májas tölteléket általában nem szoktam készíteni, pedig tudom, a legtöbb töltött csirkecomb recept ezen alapul. Így kikísérleteztem saját, ízletes, zöldséges töltelékemet. Természetesen ez variálható, ki mit szeret, vagy éppen mi van otthon.
Nálunk ennek a változatnak mindig sikere van, a másik hússal töltött csirkecomb receptemmel együtt. Remélem egyszer ti is kipróbáljátok.

Hozzávalók 4 főre:

  • 8 darab egész csirkecomb
  • 3 db zsemle
  • kb. 2-3 dl tej
  • 2 db tojás
  • 2 csokor petrezselyemzöld
  • 1 db vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 20 dkg gomba (ízlés szerint ki milyen fajtát szeret)
  • 1 db sárgarépa
  • 1 db fehérrépa
  • 15 dkg mirelit zöldborsó
  • só-, bors-, sült csirke fűszersó-, majoranna ízlés szerint
  • 1 dl olaj a sütéshez + 3 ek
  • 1 dl száraz fehérbor


Elkészítés:

A combokat megmossuk, a bőrét letisztítjuk és a kezünkkel fellazítjuk, sózzuk, borsozzuk és mindegyik alsó combba egy fél fokhagymát felnyomunk.
Elkészítjük a tölteléket: a zsemléket a tejbe áztatjuk, majd alaposan kinyomkodjuk, hozzáadjuk a tojásokat. Az apróra vágott vöröshagymát megdinszteljük egy kevés olajon (kb. 3 ek) a szintén apróra vágott gombával együtt. Egészen addig pároljuk, amíg elveszíti a nedvesség tartalmát, közben sózzuk, borsozzuk és a finomra vágott petrezselyemzöldet is hozzáadjuk. A répákat nagy lyukú reszelőn lereszeljük és a masszához adjuk a borsóval együtt. Jól elkeverjük és pár percig összepároljuk, majd langyosra hűtjük, és a zsemléhez, tojáshoz keverjük. A combokat a bőr alatt óvatosan megtöltjük és egy tepsibe sorakoztatjuk. A hús tetejét megszórjuk sült csirke fűszersóval és majorannával, valamint az 1 dl felhevített olajjal meglocsoljuk. Aláöntjük a bort és 200 fokra előmelegített sütőben kb. 1.5 óra alatt megsütjük (én kb. 40 percig fólia alatt sütöttem, utána fólia nélkül, míg meg nem pirult, közben néha meglocsolgattam a szaftjával).




Most egy isteni, különleges, baconös, sajtos burgonyapürét készítettem köretnek, és céklával tálaltam.



További csirkehúsok | frissensültek | sülthúsok | saját receptek | gomba

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése