Köszöntelek gasztro oldalamon!

Sok szeretettel köszöntelek gasztro oldalamon!


Az életet nem csak élni, hanem élvezni is kell: nem csak azért főzünk, eszünk, hogy ne legyünk éhesek! Szeretek változatosan, bőségesen főzni úgy, hogy mindenki örömét lelje benne: aki főzi, és az is, aki eszik belőle.

Szeretek élni, szeretek főzni, szeretem a szeretteimet jóllakatni , és ebben a gasztro blogban megmutatom, hogyan lehet ezt bárkinek utánam csinálni.
Kezdő és tapasztalt konyhatündéreknek egyaránt ötletek és receptek. A legtöbb receptet anyukámtól, nagymamámtól tanultam.
Remélem, hogy lesz, amit kipróbáltok ti is és sok örömötök telik majd az ételek elkészítésében és a siker sem marad el!

2014. június 11., szerda

Zöldborsó főzelék grillkolbásszal



A piacokon megérkezett végre a tavaszi zsenge zöldborsó. Imádom! Leves, főzelék, köret, stb. most jöhet minden, ami borsó. A főzelék színén látni, igen, én pirospaprikát is teszek bele, néha "fehéren" készítem, nálunk mindkét változat kedvelt.

Hozzávalók (4 főre):

  • 1-1,5 kg zöldborsó (kifejtve)
  • 2-3 ek liszt
  • kb. 3 ek olaj
  • 2 dl tej
  • só-, ételízesít-ő, cukor ízlés szerint 
  • 1 tk őrölt fűszerpaprika
  • 1 cs petrezselyemzöld

Elkészítés:

Egy evőkanál olajon a borsót dinszteljük, majd felöntjük annyi vízzel, amennyi főzeléket szeretnénk főzni (vigyázat, nem leves). Ízesítjük sóval, ételízesítővel, cukorral ízlés szerint. Puhára főzzük a borsót, közben elkészítjük a rántást: a maradék 2 ek olajon, 2 ek liszttel. A tűzről félrehúzva ebbe tesszük a pirospaprikát, majd tejjel öntjük fel. Végül a forrásban levő borsóhoz adjuk a rántást, és állandó keverés mellett, pár perc alatt besűrítjük vele. Friss, apróra vágott petrezselyemzölddel megszórjuk.
Én jelenleg grillkolbásszal tálaltam.




Tipp: maradék pörkölt, vagy sült hússal is finom. Tükörtojással és sült virslivel is párosíthatjuk.

További főzelékek | Anyukám receptjei | menzakaják

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése